napja 
 

Jó irányba változnak a magyarok étkezési szokásai (Gasztronómia - Konyhatrend)
Jó irányba változnak a magyarok étkezési szokásai

Számos tanulmány látott napvilágot az utóbbi időben, amelyekből kiderül, hogy sajnos elhízás tekintetében Európa élmezőnyébe tartozunk. A GfK legfrissebb kutatásából az látszik viszont, hogy vannak biztató jelek. A Budapesti Nagybani Piac megbízásából készített 2017. őszi felmérés szerint ugyanis egyre többen fogadják meg a tanácsot, hogy érdemes naponta többször, kevesebbet enni. Ráadásul a nyári időszak is kedvez a fő étkezések közötti fogyasztóknak, számos hazai termesztésű, zamatos és lédús zöldség és gyümölcs közül választhatunk, amelyek nem csak ízletesek, de tápanyagokban is gazdagok és remekül hidratálnak. A legnépszerűbb élelmiszerek sorában a kávét, a csapvizet és az ásványvizet közvetlenül ezek a gyümölcsök és zöldségek követik.

A Budapesti Nagybani Piac megbízásából készített felmérésből megállapíthatjuk, hogy nő a napi étkezések száma, a reggeli mellett a tízórai és az uzsonna is egyre inkább a napi étkezési rutin részévé válik. Rendszeresebben és többször étkeznek a nők: 56 százalékuk négy vagy több alkalommal eszik, míg a férfiak több mint fele egyelőre csak háromszor. Azonban esetükben is már 20 százalék fölött van a tízóraizók és az uzsonnázók száma is. 

 

A kutatásból az is kiderül, nem az olcsó terméket keresik a vásárlók, hanem a jó ár-érték arány a meghatározó. Fontos, hogy a termék csomagolásáról tájékozódni lehessen az összetevőkről, részletes és pontos tápanyag-összetételi jelölést várnak el a fogyasztók, egyúttal idegenkednek a félkész termékektől, és félnek azoktól a kémiai anyagoktól, amelyeket az élelmiszerek tartalmazhatnak.

A felmérésből az is látszik, hogy gyümölcsöt és zöldséget legszívesebben a piacon vásárolunk. Legfontosabb szempont, hogy jó minőségű legyen az áru, ezt a válaszadók 81 százaléka jelölte meg, míg a jó ár a megkérdezettek több mint felének volt fontos. A leggyakrabban említett szempontok közé tartozik még, hogy egészséges, illetve finom legyen a megvásárolt élelmiszer. A vásárlók negyven százaléka figyelembe veszi a zöldség és gyümölcs kiválasztásánál, hogy magyar termelőtől kertjéből kerül-e a piacra.

Mindezek azt mutatják, hogy egyre jobban odafigyelünk arra, mikor, mit és mennyit eszünk, van remény arra, hogy az utóbbi évek lesújtó statisztikáiban pozitív irányú változás áll be.

 

 
<<< visszalépés
Jelenleg 7 olvasó böngészik a portálon
  Rólunk Kapcsolat