napja 
 

Fogyókúrás pizza (Gasztronómia - Diéta)
Fogyókúrás pizza

A cím önmagában is ellentmondás, mégis, létezik olyan elkészítési mód is, amellyel a hagyományos pizzaszelet kalóriatartalmának csupán egyharmadáért juthatunk kedvenc gyorsételünkhöz. A trükk egyszerű: a tésztában lévő liszt nagy részét karfiollal helyettesítjük.

Fogyókúrás pizza

Hozzávalók 4 személyre: 1 kis fej karfiol, 2 evőkanál liszt, 1 tojás, 50 g reszelt parmezán sajt. A tetejére paradicsommártás vagy friss paradicsomkarikák, különböző párolt zöldségek (pl. hagymás gomba, zöldspárga, sült paprika, párolt spenótlevelek stb.), reszelt sajt, só, oregano

A megtisztított, megmosott karfiolt aprítógépben ledaráljuk. Besózzuk, majd serpenyőben, esetleg kevés víz hozzáadásával – 5 percig pároljuk. Ha kihűlt, összekeverjük a liszttel, felvert tojással, reszelt parmezán sajttal, és vékonyan kiolajozott tepsibe nyomkodjuk, elsimítjuk. Kb. 3-4 mm vastag legyen. 180 fokos sütőben 10 percig elősütjük, majd kirakjuk a feltéttel. Megszórjuk oreganóval és reszelt sajttal, majd további 10-15 percre visszatoljuk a sütőbe. 

 
<<< visszalépés
Jelenleg 5 olvasó böngészik a portálon
  Rólunk Kapcsolat