.: Dolcsevita.hu :.


 
napja 
 
oldalak:  1  2  3  4  5  6   

 
Nevezési felhívás az Országos Hárslevelű Borversenyre
Szerte az országból várják a hárslevelűket

2017. június 23-án rendezik meg ismét az Országos Hárslevelű Borversenyt. A szervezők ezzel is szeretnék felhívni a figyelmet a fajtára, mert úgy látják, hogy a hárslevelű – az adottságaihoz képest – többre hivatott a hazai piacon.

bővebben >
 


BalatonBor évjárat-premier

Belekóstolhattunk a Balaton régiós borbrandjének új évjáratába, Michelin csillagos falatkákkal és különleges zenei premierrel! A 2016-os BalatonBorok budapesti bemutatója a borokon és az ilyenkor szokásos kóstoltatáson jóval túlmutatott. Az évjárathoz illő falatokat a Costes Downtown készítette, Lábas Viktória, a Margaret Island énekesnője.

bővebben >
 


Régi évjáratok nagy borai - Badacsony a New Yorkban

Régi évjáratok nagy borai - Badacsony a New Yorkban

A Badacsonyi borvidék színe-java ismét egy emberként mozdul meg és mutatkozik be a „Világ Legszebb Kávéházában”, az impozáns New York Palotában. Badacsonytomaj, a borvidék központja éppen 30 évvel ezelőtt nyerte el a „Szőlő és Bor Nemzetközi Városa” kitüntető címet. Idén erre a díjra esik a fókusz: előtérbe kerülnek a muzeális borok, a badacsonyi borászaink személyesen töltik a friss és régi évjáratok nagy borait szakmai partnereik és a borkedvelők poharaiba.

A tavalyi évhez hasonlóan mesterkurzusok is színesítik a rendezvényt, melyek izgalmasnak ígérkeznek az előadók és a témák, valamint a borok szempontjából is.

16.30-18.00 Érettségi vizsga – Régi évjáratok kóstolója Fiáth Attilával

18.30-20.00 A badacsonyi-auvergnas-tól a Szürkebaráton át a Pinot grigioig...Nemzetközi szőlőfajták Badacsonyban I.

16 órától minden borkedvelőt vár az exkluzív kóstoló, mindössze 5900 forintért. A mesterkurzusok ára 3900 illetve 2900 forint. Jegyeket a rendezvényre és a mesterkurzusokra április 03-ig lehet elővételben vásárolni a www.kostolo.badacsony.com oldalon. A helyszínen már csak korlátozott számban lehet belépőt vásárolni 6900 forintos áron.

További részletekért kattintson a "bővebben" szóra.



bővebben >
 


Nemzetközi és magyar borok a La Parrillában

2016-ban a Szabadság tér sarkán egy izgalmas mediterrán étterem nyílt. A La Parrilla túl van a nyitási időszakon és az étlap után itt az ideje, hogy a borválaszték is a fókuszba kerüljön. Az étterem kínálatában közel 100 tételes a borlap. A magyar borok mellett találunk spanyol Rioját, toszkán vörösborokat, francia Chablis-t, új-zélandi Sauvignon Blanc-t. Rein Krisztián a márciusi kóstoló estére többek között a legendás olasz Masi borászattól, az ausztrál ikon Peter Lehmanntól és a spanyol Faustinótól választott. „Akkor segítünk a magyar boron, ha a mércét a legmagasabbra tesszük” – mondja Ógl Mária, aki többek között Bott Frigyestől, a Gizella Pincéből és Heimannéktól válogatott.

bővebben >
 


DiVino Gozsdu & Junibor Organic Special

Biobor mustra másodszor a DiVino Gozsduban március 1-én, 18:00-20:00 között.

8 borász, 16 tétel: bio módon művelt szőlőből készült borok, biogazdálkodás, előnyök, nehézségek, különbségek, különlegességek - ezek a témáink. Idén egy új standdal, egy vendégországgal is gazdagodik a kóstoló: 3 osztrák pincészet bioborait is kóstolhatják a vendégek.

 

bővebben >
 


Furmint Február

 Február 2-án, csütörtökön rendezik meg nyolcadik alkalommal a Vajdahunyad várában a Furmint Február nagykóstolót, ahol közel 100 pincészet vesz részt kiállítóként. Nagy részük Tokajból érkezik, de somlói, egri, balatoni és határon túli borokkal is találkozhatunk majd. 

bővebben >
 


Igazi nyári különlegesség a sörkedvelőknek

Nyár, meleg, napsütés, kánikula…e szavak hallatán valódi felfrissülésre vágyik és kipróbálna egy különleges újdonságot? Ale sörrel rukkolt elő a Soproni!

bővebben >
 


110 éves a Dubicz Borászat épülete

Gyöngyös emblematikus épületét, a Borpalotát 1906-ban adták át, amely azóta is folyamatosan borászatként üzemelt. A 110 éves épület jubileumát ünnepelte pénteken az épületben ma működő Dubicz Borászat. Az elmúlt évszázad történelmi és gazdasági viharainak történetét mutatták be a pince falai között egy kiállítás keretében. A bor és a művészet sosem állt távol egymástól, ezt tapasztalhatták meg a vendégek egy játék keretében. A borászat kóstolótermében Bér Rudolf (Rudino) Barcsay-díjas festőművész kamara-kiállítását tekintette meg a közönség. A sokrétű és különböző karakterű Dubicz borokat kóstolva a látogatók egy játék keretében párosíthatták a festményeket a borokkal. 

Fotó: Varga Zsolt 

A család így mesél a borászat történetéről

Családunk 2003 óta tulajdonosa a Borpalota épületében és pincéjében működő Borpalota Borászatnak. Fő feladatunknak tekintettük a nagy múltú pince modernizálását és kiváló minőségű mátrai borok készítését. A borászatot az elmúlt 12 évben a legmodernebb borászati technológiával szereltük fel. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy boraink magas minőségű, saját szőlőből készüljenek, ezért folyamatosan vásároltunk szőlőültetvényeket, illetve a régi rossz minőségű szőlőket újratelepítjük.

2016-ban elérkezettnek látjuk az időt, hogy saját nevünket adjuk az általunk készített borokhoz, ezzel is garantálva a kiváló minőséget és erősítve a fogyasztókhoz fűződő személyesebb kapcsolatot. A jövőben Dubicz Borászat és Szőlőbirtok néven jelenük meg a közönség előtt, a pince hagyományait tisztelve azonban az épület rajzolata továbbra is megjelenik az emblémánkban. 

Alap termékcsaládunk a túrázók, kirándulók kedvence is lehet. Címkéjén a Mátra kőzetei, fái jelennek meg túrajelekkel megjelölve. Kiváló ár-érték arányú friss, illatos, gyümölcsös, reduktív borok kerülnek ebbe a kategóriába. Jellemzően Irsai Olivér, Olaszrizling, Muscat Ottonel, Rosé, Kékfrankos, Cabernet Franc és Merlot alkotja a termékkínálatot.

Időről-időre akad olyan különleges évjárat, amikor az égiek ránk mosolyognak és tudunk készíteni egy egyedi, megismételhetetlen és különleges bort. Ezek a tételek kapják a FRÍZ nevet. Legutóbb 2008-ban sikerült, amikor a Hárslevelűnket novemberben töppedt szemekkel szüreteltük. 15,5 %-os alkoholfoka mellé ezért 13 g maradék cukor párosul, tökéletes savakkal kiegészülve. Nem véletlen tehát, hogy számtalan hazai és nemzetközi díjat hozott nekünk. Minden évjáratban a palackba tesszük szívünk, lelkünk és legmagasabb szakmai tudásunk legjavát. Bízunk benne, hogy borainkat mindenki ugyanúgy kedvelni fogja, mint mi.

DUBICZ BORÁSZAT & SZŐLŐBIRTOK / 3200 Gyöngyös, Koháry út 4.

tel: +36(37)301-015 / email: [email protected] / www.borpalota.hu


 

Kovács Nimród Winery ? csúcsra járatva

Az elmúlt hónapokban sok hírrel szerepelt a sajtóban az egri Kovács Nimród Borászat. A szakmai sajtó egy dűlőtúrán és a legkiemelkedőbb tételek vertikális tesztjén győződhetett meg az egri termőhely különleges adottságairól és a világjárt üzletember, Kovács Nimród minőség iránti elkötelezettségéről. A Nyilasmár és a Nagyfai dűlőben a Battonage Chardonnay több évjáratát tesztelték, a kiváló franciafajta egyszerre üde, friss, krémes textúrája pedig a magyar és az amerikai piac kedvencévé tette.

A pincében a Monopole sorozatból a számtalan díjat nyert Syrah több évjáratát kóstoltuk össze, s úgy tűnik, beigazolódott Kovács Nimród tíz évvel ezelőtti elképzelése: a megfelelő fajták és klónok megtalálása és figyelmes gondozása nagy borokat fog eredményezni. A legfrissebb, 2012-es évjáratú Soul Syrah szerepelt a legjobban a magyar borok között a minap zárult Brüsszeli Nemzetközi Borversenyen, ahol összesen 9 ezer tételről mondott véleményt a szakmai zsűri.

A legnagyobb élményt a megjelent újságíróknak mégis a csúcsborok jelentették. A 2000-es Nimród II 16 évesen is szép, jól öregedő tétel (ebből az egyik Rockefeller-sarj több száz palackot vásárolt magának!). Szép, erős házasítás a 2006-os és a 2009-es NJK, de a 2007-es évjáratnál megállt a pohár a szakírók kezében: „ebben a tételben gyönyörű sok gyümölcs, észveszejtő sav, egyszerűen minden van!” – jegyezték meg többen is. A Nagy-Eged hegy kiemelkedő termőhelyéről származó Grand Bleu csúcskékfrankos pedig bebizonyította, hogy óriási, elegáns bort képes adni ez a fajta.

47 kategóriában osztották ki a Best of Budapest & Hungary évi ez díjait. A különdíjakat április 2-án adták át: Az év gasztro-borásza különdíj győztese, Kovács Nimród úgy látja: most kezd beérni sokéves munkájának a gyümölcse. „Fiatal koromban pincérként dolgoztam, ezért külön nagyra értékelem ezt az elismerést. Célom, hogy megkönnyítsem a sommelier-k munkáját, és olyan bort készítsek, ami rögtön rámosolyog a fogyasztóra.” A borosgazda pincéjének a jelmondata, a „Világot látott Eger” éppen erre utal: az ezer éves egri bortermelői hagyományokat ötvözi saját nemzetközi tapasztalataival. Egyik legnépszerűbb bora a Battonage Chardonnay.Nagyon büszke vagyok erre a borra, ez a legismertebb márkánk.”

Idén januárban az egyik elismert amerikai borminősítő intézet, a Beverage Testing Institute öt egri bornak (mindegyik KNW termék) adott 90 és afeletti pontokat legfrissebb nemzetközi tesztjén. A Kovács Nimród Borászat 2011-es Syrah-ja 93 pontot kapott, ami igazolni látszik a korábbi feltételezéseket: Magyarországon Egerben igazi otthonra talált ez a nemzetközi fajta. „Soha nem kapott még 93 pontot (vagy annál magasabb értéket) európai Syrah a Beverage Testing Institute tesztjein, sőt, akad olyan hasonlóra értékelt kaliforniai bor, amely ötször annyiba kerül, mint ez a Monopole-sorozatunkban szereplő tétel. A magas elismerésnek azért is örülünk, mert bár tényleg szép ez a borunk, vannak ennél jóval kiemelkedőbb tételeink is a Nagy-Eged-hegy-dűlőből – persze, azok is mind aranyérmeket kaptak” – magyarázza Kovács Nimród, miért fontos az elismerés a magyar borok szempontjából. „Nem csoda, hogy tetszik a patinás amerikai intézetnek a magyar Syrah, mivel a birtokszerkezet kialakításakor abból indultam ki, hogy az Egri Borvidék éghajlata és adottságai rengeteg azonosságot mutatnak Burgundiával és a Rhȏne-völgyével – márpedig e két borvidéken a Chardonnay és a Syrah meghatározó fajták”.

 



 

Újra van Kőszegnek söre

Kevesen tudják, hogy Kőszegen volt sörgyár, 1894-ben alapították, és bécsi lager típusú sört főztek benne. A gyár és a sörfőzés összes dokumentuma is megsemmisült a háború alatt, de egy kőszegi fiatalember, Kiss András elhatározta, hogy feléleszti a rég elfeledett ízeket. Kézműves sört álmodott meg az Etyeki Sörmanufaktúra sörfőző mesterével, Kovács Krisztiánnal együtt, melyet a visszafogottabb keserűség, a markáns, malátás-karamelles íz jellemez. Kizárólag malátából, komlóból, élesztőből és vízből áll. Fél l-es palackozott változatban kapható, 750 Ft-os áron, jelenleg 3 vendéglátóhelyen, a Bécsi kapuban, a Kékfényben és a Tóth pincészetben, valamint a Csokiszeg édességboltban.

A város új büszkeségének premierje szinte napra pontosan 120 évvel az után volt, hogy az egykori Kőszegi Polgári Sörfőzdéből kikerült az első főzet. Ez volt az 1.Kőszegi Kézműves Sörmajális nyitóeseménye, ahol az első főzet 2100 palackját rekordidő, 24 óra alatt vásárolták és fogyasztották el a vendégek. A sörhöz helyi ételt is kreáltak, ezt is kínálják a fent említett vendéglők, mely sörben sült csülökből, gesztenyés burgonyafánkból és mazsolás savanyúkáposztapüréből áll. A Kőszegi Sör a csokoládékészítőt is megihlette: a sörös krémmel töltött csokigolyók Sör Bon néven kaphatók a Csokiszegben (Várkör 69.).


 

Kókuszos-uborkás a Bacardí Legacy koktélverseny idei győztese
A magyar versenyző, Schök Norbert is fantasztikusan teljesített a világversenyen

A héten zajlott San Franciscóban a Bacardí Legacy Global Cocktail Competition döntője, ahol GN Chan, az amerikai versenyző vihette haza a legjobbnak járó címet. GN Chan a New York-i Angel’s Share bárban dolgozik, nyertes koktélját, a Venceremost a Bacardí klasszikusnak számító Piña Colada inspirálta. A Venceremos alkotóelemei a Bacardí Carta Blanca, kókuszlikőr,  ananászlé,  uborkalé, zöldcitromlé és egy csipetnyi szezámolaj.

Dale de Groff, a verseny egyik zsűritagja így vélekedett a nyertes italról: „Egyhangú döntés született GN Chan győzelmét illetően. Az ital, melyet készített, mindannyiunkat meggyőzött, hiszen alapjául a Piña Colada, azaz egy vérbeli Bacardí koktél szolgál. Az ital azonban csak szellemiségében emlékeztet a híres koktélra, az ananászos íz ugyanis csak finoman van jelen. Az uborkalevet pedig kitűnően kiegészíti a szezámolaj. A koktél neve, a Venceremos, spanyolul azt jelenti, hogy „le fogjuk győzni”, mely nagyon jól illeszkedik GN személyes történetéhez is. Sokat küzdött azért, hogy a világ egyik legelegánsabb bárjában dolgozzon, valamint köthető a Bacardí család történelméhez is, akik kiállták a múltban rájuk mért csapásokat.”

Ez a nyolcadik Bacardí Legacy Global Cocktail Competition, mely az évek alatt a világ egyik legrangosabb koktélversenyévé nőtte ki magát. 54 országból több ezer nevezés érkezett az elmúlt év során, hosszadalmas elődöntők előzték meg világverseny döntőjét. Idén 36 kiváló bártender érkezett San Franciscóba a világ minden tájáról. Mindannyian hosszú hónapokat töltöttek azzal, hogy tökéletesítsék és népszerűsítsék a saját Legacy koktéljukat annak reményében, hogy helyet kaphatnak az olyan nagy Bacardí klasszikusok között, mint Bacardí Daiquiri vagy a Bacardí Mojito.  

A magyar nyertes, Schök Norbert és koktélja az El Viajero is kitűnően szerepelt a világversenyen. Norbi a versenyt megelőző időszakot is arra használta, hogy tovább tökéletesítse receptjét. „Nagyon örülök, hogy részese lehettem ennek a csodálatos versenynek. Úgy érzem, rengeteget tanulhattam, remek embereket ismerhettem meg és fantasztikus élményekkel gazdagodhattam. Azt gondolom, ez a verseny egy nagyon fontos állomása volt a karrieremnek, de azt hiszem, az egész magyar bár életre is pezsdítő hatással van és lesz is a jövőben. Az itt szerzett tapasztalataimmal igyekszem majd támogatni azt a versenyzőt, aki jövőre képviseli Magyarországot a világversenyen” - nyilatkozta.  


 

Badacsony a New Yorkban

Immáron ötödik alkalommal, de ismét egy emberként mozdult meg és mutatkozott be a Badacsonyi Borvidék az impozáns budapesti New York Palotában. Az esemény fókuszában a borvidékre, illetve a pincészetekre jellemző borok voltak, amit a badacsonyi borászok személyesen töltöttek a szakmai partnerek és a borkedvelők poharaiba.

Kitűnő alkalom volt ez, hogy az érdeklődők megismerhessék a helyi termelőket, a borász szakma kiemelkedő képviselőit, kérdéseikre közvetlenül tőlük kapjanak választ. A kisebb borászatoktól a legnagyobbakig, a kézműves termelőktől a nagy pincészetekig mindenki jelen volt.

A kóstolón résztvevő borokat egy borászokból álló bizottság vakkóstoló során előminősítette, annak érdekében, hogy a vendégek kizárólag a borvidéki kínálat legjavával találkozzanak: 32 borászat 165 féle bora volt kóstolható.

Emellett bemutatkozott a Badacsonyi Pálinkaház, a BellaBadacsony különleges gyümölcs és zöldség aszalványokkal, a Szegi Családi Gazdaság kézműves sajtjaival, és Badacsony borszállodája, a Hotel Bonvino Wine & Spa.

A kerek évforduló kapcsán döntöttünk úgy, hogy idén az elmúlt 5 év legszebb tételeit, többek között igazi terroir borokat mutatunk be” mondta Békássy János elnök, a Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület részéről.

Az ismerkedés egyik legjobb módja az, ha a bor szól hozzánk. Megszólít, megérint, közel kerül – rengeteg kifejezést használhatunk, a lényeg egy- és ugyanaz. Megismerni és megszeretni. Ebben kínáltak a szervezők - neves szakemberek közreműködésével - némi segítséget a megtartott mesterkurzusok által azoknak, akik számára a bor nem csupán egy alkoholos ital.

 Amiről szó volt:

Mésallience vagy szerelmi házasság? Mit együnk a badacsonyi borokhoz?

dr. Csizmadia András gasztrofilozófus

 Őshonos vagy világfajta: elég-e, ha a miénk? Badacsonyi fajták a ringben.

dr. Mészáros Gabriella tanár

 Badacsony a nagyvilágban. Vulkánok lelke a jóindulatú, objektív kívülálló szemével.

Robert Smyth AIWS, újságíró (angol nyelvű előadás)

 

Az esemény honlapja: www.kostolo.badacsony.com

Facebook oldala: https://www.facebook.com/events/1666050490325219/

Szervező és további információ: Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület

 


 

Fairtarde kávé Nicaraguából

A Beanlight Kávépörkölő olyan magyar kávépörkölő vállalkozás, ahol a hangsúly a minőségen és a folyamatos fejlődésen van. Kávéikat mindig frissen, rendelésre pörkölik. A frissen pörkölt kávé náluk azt jelenti, hogy a pörkölés után három napon belül a kávé a megrendelő otthonában van.
Kávéikat világosabbra pörkölik a hagyományos, olasz pörkölésű szemeknél, így egy kevésbé keserű, édesebb íz-világot érnek el. Olyan kávét, amit nem kell cukorral édesíteni.
A nyers terméket kis adagokban, hosszabb ideig (11-15perc) és alacsonyabb hőfokon (220 C) pörkölik, e technológia szerintük jobban megtartja a kávébabban rejlő aromákat.

Csomagolás: 200 g, 400 g és 1 kg-os visszazárható, szelepes védőtasak.

A Beanlight Fairtrade Espresso csomagban a kávé igazolt fairtrade farmról, Nicaraguából származik.

Nyerhet egy Beanlight kávécsomagot, ha lájkolja lapunk facebook oldalát, majd a Kapcsolat menüpontban szereplő címre március 24-ig elküldi a helyes választ a következő kérdésre: Honnan származik a Beanlight Fairtrade kávé?


 

Megvan a Bacardí Legacy Cocktail Competition magyar győztese

A Bacardí 2008-ban indította útjára a Bacardí Legacy Global Cocktail Competitiont, amelyet azóta a világ egyik legrangosabb koktélversenyeként tartanak számon. Idén először Magyarország is csatlakozott a megmérettetéshez, amivel a magyar bártenderek előtt is megnyílt a lehetőség a San Francisco-i világversenyen való részvételre. A hazai versenyen Schök Norbert bizonyult a legjobbnak, ő a Bacardí Legacy Global Cocktail Competition első magyarországi győztese.

 A novemberi elődöntőt követően hat bártender és koktéljaik jutottak tovább az országos döntőbe. Bednárik Nikoletta, Horváth Zsolt, Kovács Dániel, Metzger László, Schök Norbert és Varga Krisztina vettek részt a Gerbeaud Ház exkluzív rendezvénytermében tartott eseményen, és mutatták be szakmai tudásukat, kreativitásukat.Rendkívül izgalmas érzés, hogy én képviselhetem Magyarországot a világversenyen. Úgy gondolom, a versenynek köszönhetően nagyon sokat fejlődhettem, már emiatt is megérte a részvétel. Az előttem álló időszakban próbálok mindent megtenni azért, hogy külföldön is minél népszerűbb legyen az El Viajero. Az „utazó” koktél európai körútra indul, kaptam már meghívást Olaszországba, Angliába, Írországba és Spanyolországba is. De természetesen Magyarországról sem feledkezem el, itthon is próbálom tovább erősíteni a koktélom ismertségét. Mozgalmas hetek elé nézek, már a mai naptól elkezdem a felkészülést a San Francisco-i döntőre. – nyilatkozta Schök Norbert az eredményhirdetést követően.

A győztes koktél receptje:

Bacardí Carta Blanca 40 ml

P.X. sweet Sherry 15 ml

Limelé 10 ml

Kókuszvíz 50 ml

Chocolate bitter  


 

Az Év Sommelierje 2016

2016. február 13-án eldőlt, hogy ki Az Év Sommelierje Magyarországon. A sommelier az igényes gasztronómia egyik főszereplője, aki a borok és ételek párosításának nagymestere. A 2016. február 12-13-án lezajlott Az Év Sommelierje 2016. verseny szombati döntőjén Angerman László (Onix étterem, Budapest) bizonyult a legjobbnak, ő fogja képviselni hazánkat a 2016. évi Sommelier Világ Bajnokságon Argentínában ("Contest of the Best Sommelier of The World 2016") áprilisban, Mendozában.A második helyen Sutus Attila (Costes Ráday étterem), míg a harmadik helyen Mester Annamária (Araz étterem) végzett.

 A sommelier az a szakember, aki az étteremben a bor-étel társításokat végzi, meghatározva az ideális párosításokat, ami a gasztronómiai élményt teljessé és felejthetetlenné teszi. A sommeliernek nemcsak a borok és a konyha világát kell ismernie, hanem járatosnak kell lennie a párlatok, az ásványvizek, sörök, sajtok, kakaók, teák és kávék sőt, néha még a szivarok világában is. Személyes kapcsolatot tart a pincészetekkel, értenie kell a szőlőhöz, a fűszerekhez, az ételekhez, a borlap és itallap szerkesztéséhez, illetve a készletgazdálkodáshoz. A honi gasztronómiában közel egy évtizede zajló, rendkívül progresszív folyamatok felértékelték a sommelier szerepét is a hazai éttermekben.

 A megmérettetésen induló versenyzőknek (Almási Ádám, Angerman László, Hegyi Csaba, Kiss Ferenc, Mester Annamária, Rózsa Viktória, Sutus Attila, Szegedi Zsuzsa, Varga-Gozsin András) komoly, nemzetközi szintű, a Nemzetközi Sommelier Szövetség (A.S.I.), követelményeknek kellett megfelelniük.

Az „Első korty” elődöntőben 80 perc alatt előbb egy 35 kérdésből álló tesztet kell kitölteni, a második részben megadott ételekhez kell megfelelő italokat ajánlani írásban, majd két bort kellett felismerni.

  A „Második korty” feladata két feladatcsoportból állt. Az első feladat egy 35 kérdésből álló, nemzetközi borvilágra is vonatkozó tesztet kellett kitölteni, az írásbeli tesztben többek között önológiai tudásból, szőlészeti és borászati kérdésekből, a sommelier mindennapi munkájára és az étteremben felszolgált egyéb italokra írott és íratlan szabályaira vonatkozó kérdések szerepeltek. Továbbá 3 párlatot kell felismerni (származási hely, fajta, márka) és elhelyezni megfelelően egy ételsorban, valamint 3 bort írásban részletesen leírni, ételajánlattal. 

A második részben dekantálás, majd a poharakba töltött bort egy választott idegen nyelven leírni, ételajánlatokkal kiegészítve. A választható nyelvek: angol, francia, spanyol volt, az ASI szabályainak megfelelően. Mindezt 15 perc alatt!

 A „Harmadik korty” a napi éttermi munkákból vett feladatok voltak:  Terítsen meg egy hat fogásos vacsorára az átadott menükártya alapján. Szolgáljon fel egy habzóbort. Mi a szerepe a dugónak és mit tesz vele a szerviz alatt? A vendég észrevételezi, hogy dugós a bor. Mit tesz? Mutassa be élőben a megoldást.

Közben a „vendégek kérésére” három bort kellett felismerni, fajta, borvidék, évjárat és termelő megnevezésével. Ezt követően négy megtálalt ételt kellett társítani a poharakba töltött öt bor valamelyikével! Az egyik bor nem volt társítható egyik étellel sem!

A "három korty” értékelése után a három legmagasabb pontszámot elért versenyző küzdött meg a „Telepohár” döntőben. 




 

Bacardi Legacy Cocktail Competition ? Magyar mixerek a világhírnév felé vezető úton

A Bacardí, a világ legtöbb díjjal kitüntetett rumja, idén először hazánkban is útjára indította nemzetközi koktélversenyét, ahol a bártender szakma legjobbjait keresi. A Bacardi Legacy Cocktail Competition 2008 óta rendezik meg a világ számos pontján, idén már 35 ország vesz részt a megmérettetésen. A verseny tétje óriási, hiszen a San Francisco-i világdöntőn legjobbnak választott koktél helyet kap a nagy Bacardí klasszikusok között, elkészítője pedig világhírnévre tehet szert. Addig még vár néhány feladat a versenyzőkre, hogy bebizonyítsák, a professzionális koktélkészítés mellett kellő rátermettséggel is rendelkeznek.

 „Ha a világ bármely pontján meglátod a Bacardít, azonnal tudod, mit jelent. A Bacardí-nak hihetetlenül gazdag múltja van, és Bacardí Legacy Cocktail Competitionnel a jövője is izgalmas. A verseny segítségével most akár egy magyar bártender is alakíthatja az ital jövőjét, hozzáteheti saját ízlését és tudását. Már csak az a kérdés, ki fog élni ezzel a lehetőséggel, azaz ki válhat a Bacardí örökség részévé" – mondta el Kovács Kálmán, a Bacardí magyarországi márkanagykövete és a verseny egyik zsűritagja.

 A tapasztalt szakemberekből álló zsűri a magyarországi elődöntőre 30 bártendert választott be.  Közülük Koroknai Klára, a Mobilkoktél tulajdonosa, Kovács Kálmán a Bacardí magyarországi nagykövete, Urbán Bence, a Bacardí regionális marketing vezetője és Nagy Zoltán, a Boutiq´ Bar tulajdonosa választotta ki azt a 6 mixert, akik részt vehetnek az országos döntőn, és akik közül egy San Fransiscóban is bizonyíthat.

 „Fantasztikus érzés volt látni, hogy mennyit fejlődött itthon a koktélkultúra, ami az ambiciózus és elhivatott fiataloknak köszönhető. Ez a szakma összetett látásmódot kíván, tisztában kell lenni a koktélt fogyasztók stílusával, mindig meg kell újulni, miközben nem szabad megfeledkezni a klasszikusról sem. Mind a 6 döntősnél láttam kiváló megoldásokat, amik apró igazításokkal akár a nemzetközi versenyig repíthetik őket"- mesélt élményeiről Koroknai Klára.

 Az elődöntő során a versenyzőknek a saját koktéljuk mellett a tökéletes Daiquirit is el kellett készíteniük bizonyítva ezzel, hogy a kreativitásuk mellett a Bacardí klasszikusokat is jól ismerik. A 6 nyertes koktél alapanyagai a Bacardí Carta Blanca és a Bacardí Carta Oro rum volt, emellett a versenyzők jellemzően gyümölcsös hozzávalókat használtak, de az összetevők között olyan különlegességeket is találhatunk, mint a zellersó vagy a csillagánizs.

 A versenyzők a februári országos döntőig sem tétlenkednek. A következő hónapokban minden kreativitásukra és szakértelmükre szükség lesz, ugyanis a Bacardí Legacy verseny részeként meg kell ismertetniük koktéljukat a nagyközönséggel. Február végén pedig a Bacardí egy exkluzív rendezvény keretén belül újabb megmérettetés elé állítja a 6 döntőst, innen már csak a hazai verseny legjobbja juthat tovább. A magyar győztesre élete egyik legnagyobb kalandja vár, hiszen részt vehet az áprilisi világversenyen San Franciscóban. Itt már csak rajta múlik, hogy megszerezze a Bacardí Legacy Cocktail Competition legjobbja címet, koktélja pedig a Bacardí örökség részévé váljon.


 

A jó kávé titka

Mi a jó kávé titka? A négy földrészről válogatott nyerskávé, szakszerűen pörkölve.

Szeretne köszönetet mondani, vagy egy különleges ajándékot keres? Ajándékozzon különleges szemeskávé válogatást! Válassza ki kedvencét a Deluxe, Mocha, és a Treasure csomagok közül. Az egyedileg összeállított szemes kávé csomagok különböző ízű és aromájú kávékat tartalmaznak.
A Bourbon Café különleges, trópus kávétermelő vidékek, hírneves ültetvények válogatott terméseit kínálja. Összeállíthatja belőle a megajándékozott kedvenc ízét, válogasson a többféle kávé közül és válassza ki az ideális pörkölési szintet, hozzá illő aromát és kiszerelést! Az ínyencek, a kávérajongók megtalálhatják a különböző kávéfajták és egyedi kávékeverékek között a kedvenc ízt és aromát.

A kávé, ahogy Ön kedveli...

Találja meg az Ön kedvelt ízét az ajánlott kávék között, majd válassza ki hozzá azt a finom utóízt, amit Ön szeret. Mindez lehetséges különböző aromákkal gazdagítva, amelyeket a kávészemekbe pörkölnek. Válasszon, Rum, Ir Créme, Csokoládé, Karamell és Mogyoró ízű aromák közül! Budapesten és a kijelölt településeken díjmentesen szállítják házhoz, míg az ország többi településére futárszolgálattal, 3 napos kézbesítésű csomagküldeményként juttatják el frissen pörkölt kávét a Bourbon Café munkatársai. További információ a szállításról: http://www.bourboncafe.hu

Tel: +36 20 241 5561

Email: [email protected]

https://www.facebook.com/Bourbon-Caf%C3%A9-118254541849123/?fref=ts

Most megnyerheti Valentin napra a Bourbon Café különleges Mocha kávéválogatását, ha lájkolja lapunk Facebook oldalát, majd a Kapcsolat menüpontban szerepelő címre február 10-ig elküldi a helyes választ a következő kérdésre: Mi a jó kávé titka? 

 

 


 

Így válassz bort Valentin-napra

Mindjárt itt a Valentin-nap, amikor a szerelmesek apró ajándékokkal és programokkal lepik meg egymást. Legyen szó meghitt vacsoráról vagy aktív, kirándulós ünneplésről, tökéletes kiegészítője lehet egy palack alkalomhoz és kedvesünkhöz illő bor. Hölgyeknek kiváló választás lehet egy félédes, gyümölcsös fajta, uraknak pedig egy száraz, fűszeresebb nedű, míg a rosé mindkét nem ízlésének megfelelhet Kovács Zita borász szerint.

 Néhány soros meghitt üzenet, egy szál virág, lobogó tűz a kandallóban és romantikus vacsora – mindannyian tökéletes randevúra vágyunk. Akár első, akár sokadik találkozóról van szó, nem lőhetünk mellé, ha minőségi, zamatos borral fokozzuk a hangulatot, az ízek, színek és fajták rengetegében azonban nem könnyű eligazodni. Kovács Zita, a Kovács Borház borásza szerint ha szívünk hölgyét szeretnénk meglepni a randevún, biztosan sikerünk lesz egy félédes borral.

  „A gyümölcsös, illatos típusokat általában kedvelik a nők, leginkább desszert mellé ajánljuk, így ha például egy finom süteménnyel készülnénk, a félédes fehér bor tökéletes kiegészítő lehet mellé. A hölgyeknek a külcsín is fontos, így ha a legapróbb részletre is szeretnénk odafigyelni, akkor olyan palackot válasszunk, amelynek a címkéje is nőies” – tanácsolja Zita, aki a férfiaknak száraz, fűszeres traminit javasol. „Az urak ízléséhez általában mindig közelebb állnak a testesebb borok, például a tramini, ami tökéletesen passzol a húsételekhez. Valentin-napon még inkább érdemes kényeztetni a kedvesünket, és ha a finom falatok mellett más formában is kifejeznénk az elismerésünket, olyan bort válasszunk, aminek már a nevében is benne van, hogy gavallérral van dolgunk” – hangsúlyozza a borász, aki szerint valódi Jolly Jokernek számít a rosé, ami mindkét nemnek ideális választás.  „Minden évszakban aktuális, könnyed aromája és kellemes rózsaszínes árnyalata abszolút illik a randevúkhoz. Könnyebb ételek, saláták tökéletes kiegészítője lehet a rosé. Azonban ha a hegyek között, például síeléssel ünnepelnénk, egy pohár vörösbor sokkal inkább felmelegíti a hangulatot. A különleges ízhatású, feketeribizlis, áfonyás jellegű fajták szintén mindkét nem körében kedveltek lehetnek, és főfogások valamint csokoládés desszertek mellé is ideálisak.


 

Karneválozz tequilás koktélokkal

Színes szerpentinek, csillogó konfettik, aranyló csillámpor, tarka maszkrengeteg és imádnivaló jelmezek – még javában tart a farsangi szezon! Most mindenki beöltözhet annak, ami lenni szeretne, Varga Gergő mixer pedig arra is ad néhány tippet és receptet, hogy az álarcok mögé bújva, még inkább felpörgessétek a hangulatot.

 Apple Niňo! 

·         4 cl El Jimador Reposado

·         3 cl almapüré

·         1 cl bodzaszirup

·         1 cl zöldalma likőr

·         1 cl limelé

 

Díszítéshez: málna, menta, zöldalma

Az összetevőket shakerbe helyezzük, összerázzuk, majd zúzott jégre szűrjük.

Crazy Lychee

 

·         4 cl El Jimador Blanco

·         1 cl De Kuyper Grapefruit likőr

·         2 cl meggyszirup

·         1 cl limelé

·         10 cl lychee-lé

 

Díszítéshez: lychee, menta, meggy

Az összetevőket egy shakerben összerázzuk, majd szájjégre szűrjük.

 Raspberry & chocolate

 

  • ·         4 cl El Jimador Reposado
  • ·         1 cl Chambord
  • ·         1 cl limelé
  • ·         3 cl málnapüré
  • ·         2 öntet csoki bitter

Díszítéshez: csokirolád, citromfű, málna

Az összetevőket shakerben jól összerázzuk, majd zúzott jégre szűrjük


 

Tejkampány: újratöltve

Nyáron indult a tejtermékek marketingkampánya, amellyel a kormány segítséget kíván nyújtani a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak. A Földművelésügyi Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a kampány második részében még több marketing eszközzel segíti a fogyasztói szemléletformálást.

A nyári kampányidőszak után a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága decemberben folytatja a minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését. A fogyasztók megszólítása mellett lényeges elem a szemléletformálás – hangzott el Völgy Vidék Sajtút Etyeki Sajtútállomásán tartott tájékoztatón.

 

Magyarországon szigorúan ellenőrzik a termelőket és a feldolgozókat, ami biztonságos terméket garantál a vásárlóknak. A megbízható és jó minőségű tej ismertetőjegye a tejszív-védjegy, amely egyre több hazai eredetű tejterméken megtalálható. A minőségi, hazai termékek fogyasztásával és vásárlásával munkahelyeket tarthatunk meg.

A tejkvóta-szabályozás az EU-ban áprilisban megszűnt, ami komoly kihívást jelent a hazai tejágazatnak. A tejtermelés szempontjából szerencsésebb helyzetben lévő országok – például Írország, Németország vagy Hollandia -, elárasztották a piacot az olcsó, dömpingáron kínált tejjel. Ezzel sajnos a magyar gazdák nem tudnak versenyezni, miközben a hazai tejtermékek kiváló minőségűek. A belföldi kereslet növelése érdekében a tejfogyasztást ösztönző programokra és aktív marketingtevékenységre van szükség. A tejágazat fejlődése, a tejtermelés és tejtermék-előállítás magas színvonalának megőrzése érdekében a vásárlóknak tudatos döntést kell hozniuk.  A hazai fogyasztókhoz azt az üzenetet kell eljuttatnunk: nagy jelentősége van annak, ha megbízható forrásból származó, nyomon követhető, jó minőségű adózott tejet és tejterméket vásárolnak. A kormány ehhez minden eszközt és támogatást igyekszik biztosítani. – mondta el Font Sándor, az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke.

Az idei tejkampány már nyáron, egy kisebb volumenű akcióval elindult, a cél továbbra is ugyanaz: a minőségi, magyar, tej-szív logóval ellátott tej fogyasztásának népszerűsítése és ösztönzése. Ezen kívül nem titkolt cél még az egészséges táplálkozás, és a tudatos fogyasztói döntések elősegítése. A fogyasztókat erős, letisztult kreatív üzenetekkel, tv- és rádióspotokkal, valamint intenzív online kampánnyal kívánjuk megszólítani. Célcsoportunk kivételesen a gyerekektől a nagyszülőkig terjed. Az ifjabb korosztályt az iskolákban szólítjuk meg előadásokkal, oktatófilmmel, kiállításokkal, interaktív játékokkal, kiadványokkal, illetve web2-es felületeken – összegezte a kampányt Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese. – A tejágazati kommunikáció céljai között szerepel továbbá az egységesülő jelölésrendszer, jól azonosítható magyar tej-arculat létrehozása, amely a tejszív-logót és a származási országot jelölő ovális jelzést egyaránt tartalmazza.


 

oldalak:  1  2  3  4  5  6   

 
 Összesen cikk található ebben a rovatban


  Rólunk Kapcsolat